השיטה של הטבע ללמוד את לוח הכפל בעל פה
נותן הכי הרבה שעות נוספות
איך הפך היער למורה הכי פופולרי בשוק?
השיטה של הטבע ללמוד את לוח הכפל בעל פה
נותן הכי הרבה שעות נוספות
איך הפך היער למורה הכי פופולרי בשוק?
השיטה של הטבע ללמוד את לוח הכפל בעל פה
נותן הכי הרבה שעות נוספות
איך הפך היער למורה הכי פופולרי בשוק?
בשנה הלימודים הקרובה תלמידי בתי הספר היסודיים בשכבות הבוגרות, יתחילו בתוכנית סדנאית שתתבצע בקבוצות ולאורך השנה. מטרתה התוכנית לפתח ולעודד שיח רגיש, להעניק כלים להתמודדות עם "חרדה חברתית" ולפתח מיומנויות חברתיות שיאפשרו יצירת אקלים חברתי כיתתי נעים.
אחת התופעות החברתיות הכואבות אך “השקופות” לרובנו היא מופנמות, אשר עלולה להוביל להימנעות וחרדה חברתית בקרב ילדים. במרחב הבית ספרי, היא באה לידי ביטוי בקושי וריחוק מסיטואציות חברתיות ומפעולות יומיומיות כמו שיחה, שיתוף ויצירת קשר עין.
החרדה החברתית היא השכיחה מבין החרדות של העת המודרנית ועם זאת – החדשות הטובות הן שהיא אינה גזרת גורל ודווקא בגילאי היסודי, קריטי לצייד בכלים טרום תחילת גיל ההתבגרות. בעבודה ממוקדת ומונחית ניתן בהחלט להתגבר עליה ולייצר שינוי ושיפור באקלים החברתי-כיתתי.
בשנה הנוכחית תלמידי היסודיים בשכבות הבוגרות ביישוב יתחילו בתוכנית סדנאות בקבוצות לאורך השנה, שמטרתה לפתח ולעודד שיח רגיש ולהעניק מיומנויות דינמיקה חברתיות שיאפשרו יצירת אקלים חברתי כיתתי נעים.
מרחב בית ספרי נעים ובטוח
תוכנית ייחודית ליצירת אקלים חינוכי-חברתי בבתי הספר היסודיים
טלי רביב קרויטורו, מנהלת מחלקת חינוך במועצה:
"אנחנו חיים בעידן בו התקשורת שינתה את פניה, המדיות החברתיות הפכו לאמצעי תקשורת מרכזי, מה שמוביל לכך שמיומנויות בסיסיות של תקשורת בין אישית ואמפתיה - הולכות לאיבוד. בנוסף, המצב החברתי בארץ והשפעות נוספות, הגבירו את תחושת השסע והשיח לא אחת הופך לאלים. על כן בעת הזו במיוחד, אנחנו כמערכת מחויבים לייצר פלטפורמות לעידוד שיח אחר, בעיקר כדי לצייד את התלמידים והתלמידות במפגשים כאלו שיתנו להם מיומנויות וכלים להביע, לייצר אינטראקציה חיובית, מכבדת ואמפטית".