לא דובים וכן יער
הצצה ליום בחיי מורה בהכשרה לחינוך יער
השיטה של הטבע ללמוד את לוח הכפל בעל פה
נותן הכי הרבה שעות נוספות
איך הפך היער למורה הכי פופולרי בשוק?
השיטה של הטבע ללמוד את לוח הכפל בעל פה
נותן הכי הרבה שעות נוספות
איך הפך היער למורה הכי פופולרי בשוק?
השיטה של הטבע ללמוד את לוח הכפל בעל פה
נותן הכי הרבה שעות נוספות
איך הפך היער למורה הכי פופולרי בשוק?
איך יראה יום של למידה ביער אצלך בכיתה?
"יום לימוד ביער הוא יום שהילדים מחכים לו בציפייה וקוצר רוח, זהו מרחב שמאפשר לילדים התנסות במלאכות שונות בדרך סיפורית חוויתית ויצירתית. זוהי הזדמנות לאפשר לילדים להביע את כישרונותיהם וחוזקותיהם בטבע הן במשחק והן ביצירה. חינוך היער ישלב בתוכו שיעורים מהמקצועות הנלמדים במסגרת בית הספר כמו חשבון, שפה ומדעים. הלמידה תתקיים בדרך של שימוש בחומרי הטבע ובהתנסויות בשטח. למידה מסוג זה תאפשר לילדים למידה מגוונת מעשירה ומהנה".
מהם החששות שלך לקראת יום הלמידה הראשון?
יש מעט חשש מנושא 'הבטיחות ביער'. היער הוא אמנם מקום מאד מאפשר אך הוא גם יכול להיות מסוכן אם לא מקשיבים לכל ההוראות. חשש נוסף הוא האפשרות שיהיו ילדים שלא יתחברו לקונספט הזה של הטבע והאתגר שלי כמורה הוא כן להצליח לעזור להם להתגבר ולראות את הפוטנציאל והחוויה. חשוב לי להגיד שעם החששות אני סומכת על עצמי, אני מגיעה מוכנה אחרי קיץ שלם, עם ליווי של מישה ושל הסייעות ואפילו סטודנטים מצטרפים. זאת ההזדמנות לומר תודה ענקית למועצה ומחלקת חינוך שמממנת את ההזדמנות הזו".
מה היית מרוויחה כילדה אילו ניתנה לך האפשרות ללמוד ביער במסגרת בית ספר?
"קודם כל הייתי מרוויחה את הטבע. אחר כך הייתי מרוויחה דמיון רחב אופקים. וכמובן הייתי נהנת יותר מהלימודים".
כמורה, מה בעינייך השוני המהותי ביותר בין הלמידה בכיתה לבין ה יער?
"משאבים! פתאום אין צורך בלוח, טושים, מקרן או חוברות למידה, הטבע הסביבה והיער הם החומרים העומדים לרשותי. בהתחלה התחושה מעט משונה - מורה בלי כל העזרים מרגיש קצת "ערום", אך עד מהרה לומדים להסתגל ולהתמודד ולהמציא את עצמך מחדש, זו בדיוק החוויה שהילדים יגלו וזה בהחלט נהדר. למשל-הקמת ה'מחנה' שהיא למעשה סביבת הלימודים שלנו בטבע תאפשר רכישת מיומנויות של עבודת צוות, יכולת אלתור ופתרון בעיות, מצבים שלא נפגשים איתם בלמידה המסורתית בכיתה".
איך את מסכמת את ההכשרה?
"תחושה עילאית. מהרגעים הנדירים בהם אנו מצליחים לחזור באמת לילדות שלנו. למעשה, את כל הדברים שאני הולכת להעביר לילדים חוויתי בהכשרה ממש מזווית של תלמידה כאשר המנטור מישה פינק הוא המורה, וזו הייתה חוויה חשובה וחיונית כיוון שהיא אפ שרה לי להגיש את השיעור בגובה העיניים של ילד בכיתה ב', ולא פחות חשוב, אפשרה לי להגיע עם רמת התלהבות גבוהה שאני בטוחה שתדביק את התלמידים. אני ממש אזדהה עם כל צעד ושעל שלהם בפרוייקט הזה".
לראיון
סגירה
רותי טגנה (טסמה)
מחנכת כיתה ב'
בבית ספר 'רימונים'
היא אחת משמונה מורים ומורות שעברו הקיץ הכשרה בלווי מנטורינג אישי של מישה פינק - מומחה לתחום חינוך יער. תפסנו את רותי לשיחה קצרה 'על הפינג'אן' [עם אש שהדלקנו בעצמנו, כן?!] רגע לפני שהשיעור הראשון שלה בטבע יחד עם התלמידים יוצא לדרך.